Thursday, September 06, 2007

Francis L. Holland Blog goes to Malaysia, Virtually!


Cross-posted at the
Francis L Holland Blog.

Thanks, Kifli! Someday soon, I'm going to be literate in the Kifli Language and I'm going to be able to read this, even though it's all the way from Malaysia:

2007-09-05

Kifli Language

Kuala Lumpur, September 5th, 2007 (Wed) -- Saya terima satu SMS dari seorang teman tadi, dan dia memberitahu saya ada sesuatu berlaku pada blog saya.


Segera saya melihat-lihat apa sebenarnya yang berlaku.

Ternyata, ia sesuatu yang mengejutkan.


Seorang lelaki dikenali sebagai Francis L. Holland yang masih belum diketahui lokasinya, sedang mengkaji satu artikel yang saya dikirimkan di blog ini.

Holland, menerusi blognya menyiarkan satu artikel panjang lebar mengenai saya dan bahasa yang saya gunakan dalam blog.

Di bawah ini adalah pautan kepada blog oleh Holland yang menyiarkan laporannya mengenai bahasa yang saya gunakan dalam blog.



Dalam pada itu, Holland turut membina sebuah lagi blog khusus bagi membincangkan mengenai bahasa yang saya gunakan. Berikut adalah pautan kepada blog yang baru dicipta itu.


Nampaknya Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan yang saya gunakan dalam blog ini menarik perhatian pihak luar, justeru mengapa tidak kita berbangga menggunakan bahasa kebangsaan kita.

No comments: